A KIE nemzetközi kapcsolatokkal, de főleg itthon tevékenykedik. Érdemese ezért figyelni aktuális programjainkat, vagy székhelyünk és konferencia központunk, a Sóvár híreit. Általános ismertetésen túl megismerhető  szervezetünkmunkaágaink és nem utolsó sorban csoportjaink. Hivatalosabb rész a vezetőségünk, és nagyon hivatalos a dokumentumok. Aztán van még az önkéntesség a közösségi szolgálattal, sőt még írások is (azon belül áhítatok, beszámolók vagy akár az újságunk).

Legnagyobb, legnépesebb munkaágunk a Tappancs
Van saját honlapjuk, úgyhogy azt ajánljuk elsősorban. És persze a Facebookot...

Jelentős még a Kávéház.
Erről itt olvashatsz.

Nyomkereső leginkább Békéscsabán működik.
Nekik is van saját oldaluk.

Valamint számos kisebb-nagyobb munkaág működhet, érdemes felkeresni az adott csopoort  honlapját, pl. Békéscsabán.

Tappancs munkaág

Röviden bepillantást szeretnénk adni munkacsoportunk tevékenységébe, kik vagyunk, mit csinálunk, milyen programokat szerveztünk és milyen programjaink lesznek a közeljövőben.

1993 óta vesznek részt magyar fiatalok a CVJM-Westbund Fachausschuss für bündische Jugendarbeit im CVJM Westbund által szervezett táborokban, kezdetben csak mint résztvevők voltunk ott, hamarosan már mint sátorvezetők, vezetők és az elmúlt években több alkalommal rendeztünk már közös tábort is. 2003 őszén ünnepeltük, hogy 10 évvel ezelőtt vettek részt az első magyarok németországi táborokban.

2001 óta rendezünk hasonló táborokat Magyarországon is, de ehhez továbbra is nagy segítséget kapunk német barátainktól és emellett veszünk részt a közös, ill. a német táborokban.

Általában a táborainkról

Táboraink keresztyén sátortáborok fiataloknak. A táborhely egy mező valahol az erdő mélyén, lakott helyektől messze. Így élvezhetjük igazán a természet közelségét, néhány napra lemondva a civilizáció vívmányairól is. Sátrakban lakunk, melyet a fiatalok a sátorvezetőjük segítségével rendeznek be és tartanak rendben a tábor folyamán. A sátrakban matracok vannak, hogy kényelmesebb legyen az éjszakai alvás és közösen készítenek "bútorokat" is a sátrak számára, olyan tárolókat, melyekre a hátizsákokat, törölközőket, edényeket lehet tenni. Miután elkészültek a sátrak, akkor kezdődhetnek is az igazi programok, játékok, sport, bibliaolvasás, kirándulás és mindenféle egyéb izgalmas dolog. Persze mindig tartogatunk valami újat is, hogy legyen azoknak is meglepetés, akik már voltak több ilyen táborban.

Mivel az erdőben vagyunk, így a főzést is magunknak kell megoldani, de mindig van két kukta, aki finom ételeket készít nekünk. Mindenki a saját edényét mosogatja el, amit persze azért megnézünk, nehogy valami fertőzés legyen. A tábortűzhöz is nekünk kell gyűjteni a fát és minden éjszaka másik sátor vigyáz a tábor nyugalmára.

A táborban négy-öt sátor szokott lenni, melyben öt-hét résztvevő és egy vezető szokott lakni. Ezen kívül persze van konyhasátor, szersátor és egy nagy közösségi sátor, melyet jurtának hívunk.

Két korosztályra oszlanak a táborok, így mindenki a saját korosztályával lehet egy táborban, külön vannak a (9) 10-14 éveseknek és a 14-18 évesek táborai. A fiúk és a lányok részére is külön tábor van, így talán mindenki másképp viselkedik, mint a szokásos környezetében.

Lehetőség van a táborban egy nyakkendő megszerzésére is. Aki úgy gondolja, hogy fontos neki ez a munka, amit csinálunk, elfogadja a keresztyén elveket, ezek szerint szeretne élni, tudja a tízparancsolatot, ismert bibliai történeteket, az egy vizsgával megszerezhet egy nyakkendőt, melynek átadására a táborban egy ünnepélyes esti alkalmon kerül sor a tábortűz után, fáklyafénynél. A táborban mezítláb járunk, mert ez nagyon egészséges, nagyon kellemes, ha pedig esik az eső, akkor nem kell a vizes cipőben ülni a sátorban, mert gyorsan megszárad a talpunk.

Egy átlagos nap

Minden napnak egy sajátos rendje van. Hasonlóak, de mégis minden nap más. Egyik délután akadályverseny van, másik nap játék, strand, vagy esetleg valami teljesen más. Az esti tábortűznél is különböző programok vannak, de az mindig közös, hogy a sok éneklés mellett elhangzik egy folytatásos történet is. És van egész napos kirándulás, nagy akadályverseny, a nagyoknak vannak még további izgalmas programok is.

Vázlatosan egy nap programja:

A reggeli ébresztő után a tábor közepén felállított keresztnél gyülekezünk, majd a tábori ének eléneklése után következik a reggeli torna, hogy mindenki felébredjen és átmozgassa az elgémberedt tagjait. A tisztálkodás után a sátrakban egy rövid bibliaolvasás következik egy adott témáról.

Reggeli után minden sátornak rendbe kell raknia a közvetlen környezetét, hogy szép rend legyen. De a tábor végén a legrendesebb sátrak nagy elismerést is kapnak!

Ezek után következik a bibliaóra, ahol napról-napra egy biblia könyv részeit vesszük sorra, erről beszélgetünk. Előtte, utána sokat éneklünk.

Az ebédig tartó időben különböző sportágakban mérik össze a sátrakból alkotott csapatok a tudásukat. Lesz Indiaca (röplabda szerű játék), kidobó, frizbi, hoki stb.

Ebéd után van egy kis csendes pihenő. De az erőgyűjtés után folytatódik a program: erdei játék, kirándulás, akadályverseny vagy éppen strandolás. Délután visszaérve a táborhelyre van lehetőség a tisztálkodásra, majd valaki olyanról hallunk egy történetet, aki valamiért a példaképünk lehet.

A vacsora után már a tábortűzhöz gyűlünk össze, ahol ismét sokféle program lehet: éneklünk népdalokat, hallunk mesét, van játék és van komolyabb este. Néhány záró gondolat után pedig irány a sátrakba, a hálózsákokba pihenni másnap reggelig.

Ez persze csak ízelítő volt a táborok egy lehetséges programjából. Ezek mellett persze lehet még sok minden, kirándulások, városnézés, vasárnap részt veszünk a helyi istentiszteleten és még biztos sok érdekeset kitalálunk a nyárig.

Németországban

A németországi táborok nagyon hasonlóak a fentebb leírtakhoz. Persze két tábor sohasem egyforma, de ezen kívül is van néhány különbség. Általában a résztvevők harmada-negyede magyar csak, a többiek mind németek és általában nagyobb szabású egy tábor, gyakran ötven-hatvan résztvevőővel. Minden táborban van magyar sátorvezető is és persze már ezek a sátorvezetők is régóta táboroznak magyarokkal együtt, így már jó ismerősök vagyunk. Azonban mivel a programok néhány kivételtől eltekintve németül zajlanak, ezért szükséges, hogy a résztvevők alap szinten tudjanak németül, meg tudják érteni és értetni a legalapvetőbb dolgokat. Ez az eddigi tapasztalat alapján néhány év általános iskolai nyelvtanulás után menni szokott.

Amit ne feledj otthon

Egy rövid lista, hogy mit hozz magaddal a táborba:

Étkezés tányér/csajka - egy kellően nagy műanyag vagy fém tányér
pohár - ez se legyen kicsi
kanál, kés, villa
kulacs
törlőruha
 Papírok, iratok Biblia
kitöltött és aláírt táborozási adatlap
négy napnál nem régebbi orvosi igazolás, hogy közösségbe mehet
tudjad, hogy a szüleid hol érhetők el a tábor alatt
ha szedsz valamilyen gyógyszert (akár csak alkalmanként is), akkor annak a használatáról, adagolásáról írásos tájékoztató
KIE igazolvány
diákigazolvány
TAJ kártya vagy másolata
papír, toll
énekfüzet
zseblámpa, tartalékelem
 Ruházat Elegendő, de nem túl sok ruházat hideg és meleg időre
Vízálló esőkabát
szúnyogriasztó
naptej
Alvás hálózsák
polifoam - a sátrakban van habszivacs, de a tűz köré, bibliaórához szükség van erre