Figyelem! Ez a régi weboldalunk, amit már nem frissítünk. Az új weboldalunk címe: www.kie.hu/bekescsaba

Beszámolók

Tartalom:

Csillagpont

Sárospatak, 2007. július 17-21.

Immáron másodjára nyílt lehetőségem munkatársként részt venni és segíteni a Csillagponton 2007. július 17-21. között. Idén nyáron Sárospatakon került megrendezésre ez a Református Ifjúsági Találkozó, ahol több mint kétezer vidám fiatallal találkozhattunk.

Csillagpont Nagyszínpad Egy-egy nap tartalmasan, színesen telt: előadásokon, vitafórumokon, játékokban, fürdőzésben, esténként pedig táncházakban és megannyi koncerten vehettünk részt. Volt még Lehetőségek piaca, Missziói sziget, Csendsátor, KIE Kávéház és Cserkészek palánkvára is, hogy csak néhányat említsek.

Mindemellett lelkileg is feltöltődhettünk a reggeli ill. esti áhítatokon, csoportbeszélgetéseken, valamint a dicsőítéseken. Az összejövetel alapigéjét - "Miért álltok itt az ég felé nézve?" (Apcsel 1,11) -- az utolsó napi zaróistentiszteleten érthettünk meg igazán, amelyet az MTV is közvetített.

Jövő nyáron evangélikus fiatalok gyűlnek majd össze, ugyanilyen lelkesedéssel és szeretettel a Szélrozsán. Remélem, találkozunk!

Rébeli-Szabó Zsolt

A Csillagpont elé nagy várakozással és izgalommal tekintettem. Hosszú és fárasztó volt az út Sárospatakig, de megérte. Heten utaztunk fel Békéscsabáról, Munkatársi csapat és megérkezésünkkor a KIE Kávéház kialakítása volt a feladatunk. Sokat dolgoztunk, összesen 20-an a KIE színeiben, és meglett a munkánk eredménye. Egy olyan kávéházat teremtettünk meg, melynek hangulata hívogató volt az emberek számára. Jól éreztem magam, hisz egy olyan közösség tagja lehettem, akikkel nagyon jó volt együtt dolgozni, és minden percét élveztem a közös munkának

A Találkozó programjai közül a koncerteket emelném ki, melyek véleményem szerint egytől egyig színvonalasak voltak. A kiscsoportos beszélgetések is jó hatással voltak rám, mert a csoportvezetőnk jól irányította a beszélgetéseket, és így könnyebben megnyílhattunk egymás előtt.

Ez az 5 és fél nap élmény volt számomra, és emlékeimben őrzöm.

Kovács Barbara

Kíváncsi voltam, hogy milyen lesz a Csillagpont, mert a tavalyi Szélrózsáról is megannyi élménnyel tértem haza. Idén újdonság volt, hogy a Kávéházas csapat tagja voltam. Kijelenthetem: nem csalódtam. Kávéházbelső

A KIE Kávéház segítőjeként a 0. napon érkeztünk Sárospatakra. Jó élmény volt a városnézés a nagy meleg ellenére is. Ezután a találkozó helyszínére mentünk, ahol az este az ismerkedés jegyében telt el. Már ekkor láttam, jó kis csapat jött össze, nagyszerű lesz együtt dolgozni. A másnap délelőttöt és a délután jó részét a Kávéház berendezésével, dekorálásával töltöttük, ahol mindenki megtalálta a saját helyét, így gördülékenyen, jó kedvben telt az idő.

Minden nap egy 3 órás műszakot vállaltam, amelynek keretében olyan emberekkel dolgozhattam együtt, akiket bár nem ismertem, de mégis összeszokott trióként tudtunk dolgozni, a vendégek kedvében járni, ami a legfontosabb. Pult

A Csillagponton kevesebb párhuzamos program volt, mint a Szélrózsán, így az ember nem maradt le semmiről, amit nem szeretett volna kihagyni, és több idő volt az állandó helyszíneket látogatni. Számomra ilyen volt az Ability Park, ahol fogyatékos fiatalokkal ismerkedhettünk meg, a SakkSétaTéren jó játékokkal vártak minket, és gondolkodhattunk a jó és a rossz kapcsolatáról is. Nagyszerű délelőttöket töltöttünk el lelki feltöltődéssel, hiszen a reggeli áhítatok után kiscsoportos beszélgetéseken vehettünk részt, ahol több emberrel ismerkedtem meg közelebbről, építő jellegű eszmecseréket folytattunk. Ezek az alkalmak sokat jelentettek számomra. Az esték nagyon jó koncertekkel és táncházzal teltek az igényes zenének köszönhetően. Éjfél körül még leültünk a barátokkal beszélgetni, játszani, majd hajnalban nyugovóra tértünk.

A nap végén kellemes fáradtsággal feküdtünk le és éreztük az Úr jelenlétét, azt, hogy növekedtünk lélekben újra és újra.

Kovács Dávid

Békéscsabai Evangélikus IFI-tábor

Telekgerendás, 2007. július 2-7.

Néhány éve júliusban IFI-táborba megyünk Telekgerendásra. Idén kb. 50-en játék voltunk 14 és 24 év közöttiek. Kutyejné Ablonczy Kati (néni) volt a táborvezető, áhítatokat és csoportos beszélgetéseket tartott Kondor Peti bácsi, Németh Misi (bácsi) és Kutyej Pali (bácsi).

Most is, mint mindig, nagyon jó hangulat volt. Csocsó, ping-pong, zene, versenyek, tábortűz, angyalka-csokik, fincsi kaja... :-)

Én Peti bácsi csoportjában voltam, és tök jó beszélgetések alakultak ki. Persze csak azért, mert elég hamar eltértünk a kijelölt kérdésektől, és feltettük a sajátjainkat. Meg mert jó volt a társaság.

Dinnyeevő versenyben helyezett lettem, hányás nélkül megúsztam. Utolsó este kb. másfél órát aludtam, ez rekordnak számít. :-)

Németország

2006. augusztus 17-22.

10 fős csapattal látogattunk el augusztusban a Westbundba. Walter Linkmann és Brigitte Kaps voltak a vendéglátóink. (Ők idén júniusban voltak Magyarországon, Békéscsabán, egy öt fős csoporttal.)

Folyóparton Utazásunk célja az volt, hogy megismerjék a német KIE-t, és belekóstoljanak a német kultúrába olyan KIE-s fiatalok, akiknek erre még nem nyílt lehetőségük. Csak az útiköltséget kellett nekünk állni, teljes ellátást kaptunk. Először a Westbund központjába (Bundeshöhe) mentünk, beleláthattunk abba, hogy hogyan folyik a munka, sokat meséltek nekünk. Wuppertalban meglátogattunk egy KIE-csoportot, és várost néztünk. Azután Kaubba utaztunk, a Westbund egy csodálatos Rajna-parti vendégházába. Ezután egy kenu-délután várt ránk, majd a bad ems-i KIE-s fiatalokkal töltöttük az estét. Ide ellátogatott Ingo Bühring is. Másnap, Kaubban részt vettünk az Istentiszteleten, énekeltünk egy dalt, Max Hamsch prédikált. Ezután sétáltunk a kis városkában, ellátogattunk egy várba, ami a Rajna közepére épült. Délután hajózhattunk a Rajna legszebb szakaszán, érintve a Loreley-t is.

Ezek után utolsó úti célunk, Bonn következett. KIE-s családoknál voltunk elszállásolva. Megismertük a Bonni KIE munkáját, otthonát. Várost néztünk, majd Eckard Geislert és Hildegard vom Baurt ismerhettük meg, akik szintén Bonnba utaztak, hogy találkozhassunk. Egy komoly délutáni beszélgetésre került sor, mindannyian meséltünk a KIE-nkről. Kérdeztek, kérdezhettünk. A magyar csapat Nagyon örültek, hogy láthattak „igazi” magyar KIE-seket. Meghívást kaptunk programokra, mint a Westbund egyik partnere, és remélik, hogy hamarosan egy partner-várost, partner-csoportot is talál Magyarország. Az utolsó estét egy munkatársi esti összejövetelen töltöttük Walter otthonában.

Minden reggelt imádsággal, énekléssel, áhítattal/gondolatébresztővel kezdtünk, sokat játszottunk, beszélgettünk. Nagyon sok új dolgot ismerhettünk meg, sok új tapasztalattal gazdagodtunk. Sokszor elhangzott ez a mondat is a szánkból: „De jó lenne, ha nálunk is lenne valami hasonló...” Remélem, hogy a munkatársak és leendő munkatársak, akik részt vettek az utazáson, feltöltődve kezdik az új tanévet a KIE-ben is! Hálásak vagyunk Istennek ezért a szép utazásért!

Szeverényi Ágnes

Finn KIE-sek látogatása

2006. július 27-29.

finn lányok Július 27. és 29. között négy belevaló finn leány, név szerint Anni, Essi, Kaisa és Saara látogatott el hozzánk a finn KIE-ből (NMKY) a Békéscsabai KIE-be egy Team Seak Euroopassa nevű projekt keretében.

Négy európai országot látogattak meg a nyáron (Észak-Írország, Olaszország, Magyarország, Dánia) és mindenütt új, nemzetközi játékokat tanítottak.

Egy részlet a lányok blogjából:

Hello everyone!
	Hungary. It's a new country for all of us so these few days
	will be interesting for our whole group, and hopefully also
	for our hosts. Today we spent the morning walking around
	Bekescsaba with our new Hungarian friends. We visited a
	church that is the highest Lutheran church in central Europe
	(built in the 18th century). We climbed all the way up the
	tower and from there the view was marvellous!

The afternoon we spent at a waterpark quite close to the YMCA.
	The slide was the best thing ever! We wanted to try it again
	and again!

Német KIE-sek látogatása

Békéscsaba, 2006. június 1-6.

Vetélkedő Németországi KIE-sek látogattak el hozzánk: Walter, Brigitte, Jan, Martin és Julian.

Pénteken, a Klubban egy izgi magyar-német vetélkedő részesei lehettünk, természetesen a magyar csapat nyert. :-)

Másnap délelőtt kibicikiztünk a kígyósi kastélyhoz, ahol fincsi ebéddel egybekötött Nyomkereső program volt.

Este részt vettek a KIE-bibliaórán, utána pedig sokat énekeltünk. Meglepően sok a közös dal, sőt, néhány magyar nyelvűt is ismertek!

Látogatásuk remek alkalom volt arra is, hogy megerőltessem magam, és igyekezzek minél többet németül beszélgetni a vendégekkel (angol helyett).

Szélrózsa

Szolnok, 2006 nyara

Szétszórva a szélrózsa minden irányába. Vagy összegyűjtve? Teljes a képzavar. Mindenesetre az, aki a tenyerébe vésett minket 10 év alatt immár 6. alkalommal gyűjtötte össze az evangélikus fiatalságot. De mivel a mi Urunk nem személyválogató, ezért megtalálható volt ott nem csak az evangélikus, hanem más egyházak képviselői is. Ki meghívásból, ki önszántából jött el. Ennek köszönhetően megtudhattuk például, hogy mi fán terem az iszlám és a zsidó vallás. A résztvevők életkora is igen szép skálát futott be. A karon ülőktől az örök fiatalokig minden korosztály képviseltette magát.

tenyerembe véstelek A programokból sem volt hiány. Változatosságát szemléltesse, hogy lehetett beszélgetni püspökeinkkel egyházunk jövőjéről, és lehetett „tombolni” az Eleven Hold koncertjén.

Az égi áldásból is bőven kijutott nekünk. De nem csak spirituálisan, hanem kézzel foghatóan, azaz sátoráztatóan. Ezzel a Szélrózsa átkeresztelődött „Tavirózsává”. De még ez sem moshatta el a fiatalok kedvét. Voltak, akik vízi focit rendeztek az elázott salakpályán. A muzikálisabbak, pedig egy közös dicsőítést rögtönöztek. „Mily gyönyörűség, amikor az atyafiak együtt muzsikálnak...”

Összességében azt mondhatom, hogy emlékezetes volt ez az egy hét. Az állomáson úgy búcsúztunk újdonsült ismerőseinktől, hogy két év múlva találkozunk. Remélem találkozunk!

Csizmadia Nóra

Családos tábor

Balatongyörök, 2006. augusztus 13-18.

A Magyarországi KIE első alkalommal szervezett családos tábort. A helyszín az MKIE új konferencia-központja, a Sóvár (www.sovar.hu) volt.